962214110

ساخت وبلاگ

کاربرد لوله خرطومی

لوله خرطومی با طول های مختلف تولید می شود و برای نصب بر روی دستگاه های مختلف از قبیل هود، مکنده و ... به کار می‌رود. لوله خرطومی در آزمایشگاه ها، کارخانه های صنعتی، کارگاه های نجاری و ... استفاده می شوند و در متریال های متفاوت عرضه می گردد. به طور کلی لوله خرطومی نقش اصلی انتقال گرد و غبار، گاز، چربی و براده ها را دارد.

کانال خرطومی

کانال خرطومی در متریال های مختلف با کاربردهای گوناگون تولید می‌شود. کانال خرطومی در انواع مختلفی از قبیل PVC، PU، نسوز و برزنتی تولید می شود و برای موارد مصرف مختلف به کار می‌رود. برای مثال مدل های PVC که برای انتقال براده و گرد و غبار در کارگاه های نجاری به کار می روند یا مدل های نسوز برای انتقال چربی ها و ... استفاده می شوند

قیمت لوله خرطومی مکنده

برای اطلاع از قیمت لوله خرطومی مکنده می توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید؛ در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید و نیازمند استعلام تلفنی بودن محصول، برای اطلاع از موجودی و قیمت لوله خرطومی مکنده با چوبینر تماس حاصل فرمایید.

962214110...
ما را در سایت 962214110 دنبال می کنید

برچسب : خطومی, لوله خرطومی, خرطومی مکنده, مکنده,لوله مکنده, نویسنده : فرشاد shilaanng بازدید : 149 تاريخ : سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت: 0:42

 یک لوله توخالی و انعطاف پذیر که برای انتقال سیال از نقطه ای به نقطه ی دیگر طراحی میشود. طراحی شیلنگ بر اساس ترکیبی از کاربرد و عملکرد است. شیلنگ های انعطاف پذیر برای انتقال موادی مانند مایعات، گازها و جامدات تحت فشار یا تحت خلا در شرایط مکش (شلنگ های مکش) استفاده می شود که برای کاربردهای مختلف صنعتی در فشارهای مختلف از کم و متوسط تا چندین ده بار طراحی شده اند. آنها بسته به کاربرد، مواد و ساختار دسته بندی می شوند. باتوجه به درجه فشار و محیطی که شیلنگ در آن مورد استفاده قرار میگیرد اغلب از شیلنگ هایی با جنس لاستیک مصنوعی، لاستیک طبیعی، نایلون، پلی اتیلن، پلی اورتان و پی وی سی استفاده میشود. اما در سال های اخیر شیلنگ ها با جنس های تفلون، فولاد ضدزنگ و فلزات ساخته شده است. از طرف دیگر برای دستیابی به مقاومت در برابر فشار بهتر، می توان شیلنگ ها را با الیاف یا یک سیم فولادی تقویت کرد. که هم سبب افزایش مقاومت در برابر فشار و هم افزایش سختی شیلنگ می شود. و همچنین شیلنگ ها میتوانند یک لایه یا چندلایه باشند. که مواد این لایه ها باید به گونه ای باشد که در برابر شرایط محیطی و کاری مقاوم بوده و ویژگی های مورد نظر را داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

شیلنگ

انواع شیلنگ

شیلنگ ها را براساس فشار کاری می توان در دسته های زیر قرار داد:

  • شیلنگ هیدرولیک
  • شیلنگ پنوماتیک
  • شیلنگ صنعتی (عمومی)
  • انواع شیلنگ
  • شیلنگ هیدرولیک

شیلنگ های هیدرولیک در فشارهای کاری بالا و قدرتی هستند. شیلنگ های پنوماتیک در سرعت های بالاتر به کار می روند اما با فشار کمتر و شیلنگ ها صنعتی در فشارهای پایین تری از شیلنگ های هیدرولیک استفاده شده و براساس کاربردشان دسته بندی می شوند.

استفاده از شیلنگ هیدرولیکی برای کاربرد مناسب، مسئله ای بسیار جدی است. اغلب اوقات، سیستم های سیال بحرانی خاموش می شوند زیرا شیلنگ های هیدرولیکی اشتباه نصب شده و خرابی رخ می دهد. شیلنگ های هیدرولیک برای سیستم های هیدرولیک مناسب هستند که در زیر انواع مختلف شیلنگ های هیدرولیک براساس تفاوت در ساختار آن ها آورده شده است.

 

لاستیک تقویت شده (Reinforced rubber)

وزن یک شیلنگ لاستیکی تقویت شده بسیار کمتر از نمونه های فلزی آن است که در صورت نیاز به جابجایی سیستم هیدرولیکی، این می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. شیلنگ های هیدرولیکی لاستیکی تقویت شده را می توان با مش فایبرگلاس یا فولاد مقاوم تر کرد، که به مقاومت در برابر خم شدن، برآمدگی یا خرابی کمک می کند. لاستیک در برابر حرارت مقاوم بوده و بسته به کیفیت، می تواند نقطه ذوب بسیار بالایی داشته باشد. همچنین لاستیک را برای اتصال با اتصالات شلنگ های متعدد میتوان سازگار کرد.

 

تفلون تقویت شده با فولاد (Steel reinforced Teflon)

گاهی اوقات فولاد می تواند به تنهایی بیش از حد دست و پا گیر باشد. تفلون تقویت شده با فولاد رفتاری مانند فولاد دارد. اگر مقاومت بالای لاستیک در برابر گرما کافی نباشد، تفلون می تواند وارد عمل شود و حتی مقاومت بیشتری در برابر گرما ایجاد کند. در واقع، این نوع شیلنگ را در کنار دیگهای بخار یا کوره بلند در برخی موارد مشاهده خواهید کرد. برای سیستم هایی که وزن کم اهمیت دارد این نوع شیلنگ انتخاب مناسبی است.

 

خطوط بازگشت (Retu lines)

شیلنگ خاصی برای خط برگشت وجود ندارد، این بخش مهم از پازل را اغلب می توان نادیده گرفت. خطوط برگشت مایعات را به پمپ برمی گردانند و سپس فشار آزاد می شود. شیلنگ های کمتر گران قیمت به طور کلی می توانند این کار را انجام دهند، اما اگر این شیلنگ ها به درستی نگهداری یا تعویض نشوند، می توانند مانند هر قسمت دیگر از سیستم، خرابی عظیمی ایجاد کنند.

 

شیلنگ پیچ خورده (Coiled)

در بعضی موارد، ماده شلنگ هیدرولیکی، کمتر از توانایی ذخیره و نگهداری آسان آن اهمیت دارد. شیلنگ های کویل دار متناسب با نیاز بسیاری از فروشگاه های خودرو، جوشکاری ها و تعمیرگاه ها هستند. مهندسان و مکانیک ها از این شیلنگ بسیار استفاده میکنند زیرا می توان آن را کشید، استفاده کرد و سپس دوباره به جایی که تعلق دارد باز می گردد.

 

شیلنگ چین دار (Corrugated)

این نوع شیلنگ ها می توانند موج فشار یا انبساط ناشی از تغییر دما های خارجی را در خود جای دهند. از لحاظ طراحی قابلیت انعطاف پذیری دارند زیرا میتوان آن را اطراف اجزای دیگر چرخاند.

 

شیلنگ هیدرولیک

شیلنگ پنوماتیک

نوع دیگری از شیلنگ ها، شیلنگ های پنوماتیک ( Pneumatic ) هستند که در سیستم های پنومات استفاده می شوند. اکثر شیلنگ های پنوماتیک از ترموپلاستیک ساخته شده است. همانطور که بحث شد، بسته به نوع کاربرد آنها می توانند تک لایه یا چند لایه باشند. در ادامه رایج ترین ترموپلاستیک ها که به طور خاص برای شیلنگ های پنوماتیک استفاده می شود آورده شده است.

 

شیلنگ پلی اورتان (PUR یا PU)

مقاوم در برابر انقباض و سایش، انعطاف پذیر و محکم.

شیلنگ پلی آمید (PA یا نایلون)

سبک، مقاوم، از نظر ابعاد پایدار، شعاع خمشی خوب، مقاومت خستگی خمشی خوب و میزان جذب رطوبت کم.

شیلنگ پلی اتیلن (PE)

انعطاف پذیر، مقاومت شیمیایی خوب و مقرون به صرفه.

شیلنگ پلی وینیل کلراید PVC

سبک، انعطاف پذیر، و می تواند به طور مکرر استریل شود و هیچگونه اثر سو ای ندارد.

شیلنگ پلی پروپیلن (PP)

بسیار سبک، مقاومت شیمیایی خوب و مقاومت در برابر حرارت، و دارای سختی سطح خوبی است.

شیلنگ پنوماتیک

شیلنگ صنعتی

دسته سوم شیلنگ های صنعتی (عمومی) هستند که با توجه به موارد استفاده، می توان آن ها را به انواع زیر طبقه بندی کرد:

 

شیلنگ مواد شیمیایی

شیلنگ های شیمیایی برای مواد شیمیایی مایع (اسیدها و بازها، محلول های نمک، هیدروکربن ها، رنگ و لاک الکل ها، حلال ها و غیره) در نظر گرفته شده اند. لایه شلنگ داخلی باید به اندازه کافی در برابر خوردگی شیمیایی مقاوم باشد بنابراین برای انتخاب شیلنگ مناسب از نظر مقاومت شیمیایی ضروری است که ماده منتقل شده، حالت آن (به عنوان مثال مایع ، گاز)، غلظت، دمای ماده و فشار کاری بررسی شود. لایه داخلی شیلنگ های شیمیایی معمولاً از لاستیک EPDM یا EPM، پلی آمید، پلی اتیلن UPE ، فلوروپلیمرها (PTFE ، PFA، MFA، FEP) ساخته می شود که در صورت لزوم، با سیم پیچ فولادی یا مارپیچ تقویت می شوند. لایه بیرونی از لاستیک ساخته شده است که در برابر عوامل خارجی مقاوم است.

 

شیلنگ مواد شیمیایی

شیلنگ ترموپلاستیک

این نوع شیلنگ برای فشار متوسط بکار می رود. و در آن شیلنگ از پلیمرهای ترموپلاستیک (مانند پلی استر، پلی آمید، پلی اورتان) ساخته شده است و با نوارهای فولادی یا پارچه ای تقویت شده است.

مشخصات شلنگ ترموپلاستیک :

  • وزن بسیار کم (حتی در مقایسه با شلنگ لاستیکی تا 60٪ سبک تر)
  • ساختار جمع و جور (قطر کوچک خارجی متناسب با داخلی)
  • شعاع خم کوچک
  • مقاومت شیمیایی خوب (یک لایه داخلی در برابر روغن هیدرولیک و مواد شیمیایی )
  • سطح لایه داخلی بسیار صاف که از دست دادن سرعت جریان را کاهش می دهد
  • مقاومت در برابر پیری، اوزن و اشعه ماورا بنفش
  • مقاومت در برابر سایش لایه خارجی (پلی اورتان)

 

شیلنگ ترموپلاستیک

شیلنگ آب

شیلنگ های قابل انعطاف برای آب، انتقال آب لوله کشی، آب صنعتی، فاضلاب، آب خنک کننده، آب سرد و گرم که برای کاربردهای شستشو و انتقال هوای فشرده طراحی شده اند. شیلنگ ها از لاستیک، پی وی سی، پلی اورتان، پلی اتیلن ساخته شده و با نوار پارچه ای و مارپیچ سیم پلاستیکی یا فولادی تقویت شده اند.

 

شلنگ آب

شیلنگ سیلیکونی

شیلنگ های سیلیکونی با خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردشان، در بسیاری از صنایع مانند داروسازی، بیوتکنولوژی، پزشکی، غذایی، ماشین سازی، ساخت و ساز، صنعت برق و در بسیاری از بخشهای دیگر به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. خصوصیات فیزیکی و شیمیایی شلنگ های سیلیکونی به ترکیب آنها بستگی دارد. بنابراین می توان مشخصات شلنگ سیلیکونی را با شرایط عملیاتی خاص و انتظارات مشتری مطابقت داد. از جمله ویژگی های شیلنگ های سیلیکونی:

  • مقاومت در برابر دمای پایین و بالا فقط با تغییرات جزئی در خصوصیات فیزیکی
  • مقاومت خوب در برابر اکسیداسیون
  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت در برابر پارگی
  • مقاومت عالی در برابر اشعه مادون قرمز، اشعه ماورا بنفش، UV و شرایط آب و هوایی
  • مقاومت در برابر بخار فشار کم تا 3 اتمسفر (بخار فشار بالا باعث تخریب جزئی سیلیکون می شود)
  • عدم مقاومت در برابر اسیدهای غلیظ، مواد قلیایی، محصولات پتروشیمی با محتوای معطر.

 

شیلنگ سیلیکونی

شیلنگ مواد غذایی

مواد شلنگ نباید حاوی هیچ ماده ای باشد که بتواند با غذا واکنش دهد و سلامتی انسان را به خطر انداخته و طعم و کیفیت مواد غذایی را خراب کند. لایه داخلی شیلنگ غذا از مواد پلاستیکی با کیفیت بالا و خلوص بالا ساخته شده است که با مقررات اتحادیه اروپا و FDA مطابقت دارد.

 

شیلنگ مواد غذایی

شیلنگ بخار لاستیکی

از ترکیبات لاستیکی درجه یک ساخته می شوند که (عمدتا EPDM) بسته به فشار کار با نوار پارچه ای یا فولادی تقویت شده اند. این شیلنگ ها برای انتقال بخار اشباع شده در حداکثر فشار کاری از 6 تا 18 بار ، حداکثر دما از 160 درجه سانتیگراد تا 210 درجه سانتیگراد و در بعضی موارد برای انتقال بخار بیش از حد گرم شده تا 232 درجه سانتیگراد طراحی شده اند. هنگامی که از شیلنگ برای انتقال آب گرم استفاده می شود، دمای آب نباید از 90 – 100 درجه سانتیگراد بیشتر باشد. بخار بیش از حد گرم و آب گرم حتی در فشار و دما پایین تر از بخار اشباع شده، اثر تخریبی بیشتری بر روی شیلنگ دارند.

 

شیلنگ بخار

شیلنگ فلزی

شیلنگ های فلزی انعطاف پذیر، از یک ورق فلزی راه راه که از فولاد ضد زنگ (AISI 321 ، AISI 316L) ساخته شده است. موارد استفاده:

 

در شرایط دمای بالا حتی تا چند صد درجه (آب گرم، بخار، روغن، دمای بالای محیط)

دمای پایین (گازهای برودتی)

گازهای فنی (به عنوان مثال اکسیژن ، آرگون ، هلیوم) و بسیاری دیگر از مواد شیمیایی استفاده می شود.

فشار کاری بسته به نوع شلنگ، قطر و دما تا چند صد بار محدوده دارد.

مناسب برای شرایط خمش چرخشی تحت فشار (عمر مفید 50000 سیکل مطابق با شرایط استاندارد ISO 10380 تأیید شده است).

 

شیلنگ فلزی

شیلنگ Stripwound

معمولاً این نوع شیلنگ ها از استیل کربن روکش دار و فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. انعطاف پذیری عالی دارند. علاوه بر این، انواع مختلف آب بندی را میتوان اعمال کرد. موارد استفاده این شیلنگ :

  • شیلنگ حمل و نقل مواد: در فشار بسیار کم از آنها برای انتقال انواع مختلف گرانول، سیمان، دانه و غیره استفاده می شود.
  • شیلنگ استخراج و حذف گاز یا اگزوز: شلنگ های نواری اغلب برای انواع مختلف دود، گاز، گرد و غبار و استخراج اگزوز استفاده می شود.
  • می توان از آنها در دمایی بسیار بالاتر از شیلنگ های رسانای پلاستیک استفاده کرد.
  • شیلنگ محافظ: شیلنگ های Stripwound برای محافظت از شیلنگ های ظریف که در شرایط سخت کاری کار می کنند عالی هستند.

ما را در سایت 962214110 دنبال می کنید

برچسب : شیلنگ, خرید شیلنگ, شیلنگ پنوماتیک, شیلنگ سیلیکونی, نویسنده : فرشاد shilaanng بازدید : 147 تاريخ : شنبه 14 خرداد 1401 ساعت: 20:28

ویژگی شیلنگ سیلیکونی نسوز

ویژگی شاخص و مهمی که شیلنگ سیلیکونی نسوز را از دیگر نمونه های پلاستیکی جدا می نماید، مقاومت بالا در برابر کشش و پارگی است. به صورتی که این محصول عموما در آزمایشات ابتدایی نیز جهت تولید عمده، مقاومت بسیار خوبی را در برابر پارگی خواهد داشت.

استفاده از موادی درجه یک در روند تولید شیلنگ های سیلیکونی، بستر کاربردی این محصولات را تا حد قابل توجهی افزایش داده است. به گونه ای که امروزه برای به کار گیری این محصولات در صنایع مختلف، افراد بامحدودیتی رو به رو نخواهند بود.

 

کاربرد شیلنگ سیلیکونی 

تولید در دما بالا یکی دیگر از امتیاز هایی است که شیلنگ سیلیکونی نسوز را مقاوم در برابر آلودگی و میکروب ها قرار خواهد داد، تا بدین واسطه به کار گیری این شیلنگ ها در صنایع پزشکی به سادگی امکان پذیر گردد.

مقاومت بسیار محسوس در برابر اشعه های منعکس شده از جمله اشعه بنفش، یکی دیگر از موضوعاتی است که اشاره به آن الزامی است. هم چنین شیلنگ های نشوز سیلیکونی در موارد متعددی از جمله محور های ذیل به صورت کلی مورد استفاده قرار می گیرند.

  • شیردوشی صنعتی
  • صنایع پتروشیمی
  • صنایع پزشکی
  • صنایع بهداشتی و غذایی
  • استفاده در تولید قلیان به صورت صنعتی
  • صنایع خودروسازی

در صورتی که روند تولید شیلنگ سیلیکونی نسوز به صورت ویژه و با استفاده از فرمولاسیون هایی خاص آغاز شده باشد، این محصول قدرت مقاومت در دمای منفی 90 درجه سانتیگراد را نیز خواهد داشت.

 

شیلنگ سیلیکونی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شیلنگ سیلیکونی را می توانید در انواع گوناگونی در بازارهای ایران مشاهده کنید و ان را با قیمت های مختلفی خریداری کنید. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

 

شیلنگ سیلیکونی چیست؟

شیلنگ سیلیکونی را می توانید در موارد زیادی کاربرد آن را مشاهده کنید که چند نمونه از آن ها را برایتان نام می بریم: صنایع پزشکی، صنایع آزمایشگاهی، صنایع غذایی، انتقال سیالات و وکیوم.

همانطور که از نام این محصول پیداست می توانید متوجه آن شوید که این محصول از سیلیکون خالص تهیه و تولید می شود. این شیلنگ های سیلیکونی مقاومت های بالایی دارند و در برابر فشار های زیاد و پارگی مقاومت خوبی را دارا می باشند. این محصول با کیفیت قابلیت های زیادی دارد و در صنایع مختلفی از آن استفاده می شود. شما هر چقودر که از این شیلنگ را نیاز داشته باشید می توانید به راحتی آن را برش داده و از آن استفاده کنید.

 

شیلنگ سیلیکونی چه ویژگی هایی دارد؟

  • مقاومتشان در برابر دماهای بالا و پایین بسیار خوب می باشد.
  • در برابر پاره شدن و ترکیدن لوله مقومت بالایی دارند.
  • در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار مقتوم می باشند.
  • در طی استفاده طولانی از این محصول تغییر شکل نمی دهد و از انعطاف بالایی برخوردار می باشند.
  • این محصول علاوه بر کیفیت بالایی که دارد جنس آن بسیار سخت می باشد و شکننده نیست.
  • خاصیت خمیدگی بالایی دارد و برای مکان هایی که دسترسی به آن ها سخت می باشد مناسب است.
  • برای کارکردن با فشار پایین مناسب می باشد.
  • در برابر بیشتر موادهای شیمیایی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.
  • شما می توانید با خیالی آسوده از این شیلنگ در صنایع پزشکی و غذایی استفاده کنید زیرا هیچگونه جذب مایعات و آلودگی ندارد.
  • این شیلنگ سیلیکونی ضد شعله می باشد.
  • شیلنگ سیلیکونی از لوله ها نرم تر می باشد.
  • این محصول در برابر اکسیداسیو مقامت بالایی دارد.
  •  

ابعاد شیلنگ سیلیکونی نسوز

شیلنگ های سیلیکونی هم مانند هر محصول دیگری دارای ابعاد و اندازه های متفاوتی هستند تا بتوانند نیاز صنایع را بر طرف نمایند . این تفاوت ابعاد در چند فاکتور مختلف همانند ضخامت، قطر دهانه و طول  دیده می شود . شما می بایست قبل از خرید شیلنگ سیلیکونی نسوز نیاز خود را شناسایی و سپس بر اساس آن اقدام به خرید نمایید . رایج ترین طول ها 1.5 تا 2 متر می باشد . از طرفی ابعاد داخلی هم بر اساس گوشته و قظر سوراخ داخلی بیان می شود . برای مثال وقتی می گویند قطر یک شیلنگ 12-9 میلی متر می باشد یعنی قطر کلی شیلنگ (گوشته و سوراخ ) 12 میلی متر و قطر سوراخ 9 میلی متر می باشد . لازم به ذکر است که ابعاد متناسب با نیاز انتخاب می شود و هر اندازه که قطر سوراخ بزرگتر باشد، انتقال مواد ساده تر خواهد بود . اما سوراخ هایی با قطر کمتر سبب می شود تا فشار و سرعت انتقال افزایش یابد .

 

فروش شیلنگ سیلیکونی

شیلنگ سیلیکونی از آن دسته از محصولاتی می باشد که نیاز به بازاریابی دارد و دلیل این موضوع هم می تواند این باشد که این محصول، یک محصول تخصصی می باشد. افرادی که فروش شیلنگ سیلیکونی را بر عهده دارند باید با موضوعاتی مانند پلاستیک و … سر و کار داشته باشند تا بتوانند این محصول را به به نحو احسنت بفروشند. شیلنگ سیلیکونی به دلیل اینکه انواع مختلفی دارد فروش سخت تری هم دارد.

 

درباره قیمت شیلنگ سیلیکونی

از آنجایی که این شیلنگ در انواع مختلفی می باشند در این صورت از قیمت های مختلفی هم برخوردار هستند. این شیلنگ ها در اندازه های گوناگون تولید می شوند و هرچه این شیلنگ ادازه ی بزرگ تری داشته باشد در قیمت آن تاثیر دارد. همانطور که شما عزیزان می دانید هر چه قدر که محصول از جنس بهتری برخوردار باشند قیمت آن به نسبت بالاتر می رود و آن محصول با کیفیت تر می باشد. بیشتر عواملی که بر روی قیمت این شیلنگ تاثیر دارند قطر داخلی و خارجی این محصول می باشد. نکته بعدی در قیت این محصول شفافیت آن می باشد. هر جه شفاف تر باشند هزینه آن بیشتر می شود.

 

شیلنگ سیلیکونی محصول پر کاربرد

شیلنگ سیلیکونی یک محصول بسیار پرکاربرد در  میان محصولات صنعتی است که اتفاقاً در صنایع غذایی و علوم پزشکی به صورت گسترده مصرف می‌شود. همانطور که می‌دانید از شیلنگ برای انتقال مایعات استفاده می‌شود اما هر شیلنگ مصرف خاص خود را دارد. از شیلنگ سیلیکونی برای انتقال سیالات یا مکش سیالات استفاده می‌شود. سیلیکون ویژگی‌های خاصی دارد که در صورت استفاده از آن برای ساخت شیلنگ، یک سری ویژگی‌ها نیز به محصول افزوده می‌گردد.

لطفاً تا انتها با ما همراه باشید تا با تمام خواص شیلنگ سیلیکونی و تسمه سیلیکونی آشنا شویم. همچنین در صورت تمایل برای خرید شیلنگ سیلیکونی، می‌توانید با مراجعه به قسمت محصولات سایت نسوز طوس به باکیفیت‌ترین محصولات ما که در بازار بی‌نظیر هستند دسترسی پیدا کنید.

 

شیلنگ سیلیکونی به چه معناست ؟

همانطور که گفتیم در صنایع مختلف، آزمایشگاه‌ها و مراکز مختلف از شیلنگ سیلیکونی برای انتقال سیالات استفاده می‌شود. ساختار شیلنگ سیلیکونی نیز از نام آن مشخص است و یعنی این شیلنگ از سیلیکون ساخته شده است. از ویژگی‌های سیلیکون می‌توان به بی مزه، بی بو، غیر سمی و خنثی بودن آن از نظر شیمیایی اشاره کرد. همچنین این جنس مقاومت بالایی در کنار سایر ویژگی‌های فیزیکی خود دارد که باعث می‌شود مصارف خاص خودش را داشته باشد.

شیلنگ سیلیکونی در درجه‌های سختی مختلف تولید می‌شود و خاصیت نسوز بودن را نیز دارند. محکم‌ترین انواع این شیلنگ‌ها در کامیون‌ها، خودروها، خودروهای مسابقه‌ای فرمول 1 و صنایع پیشرفته که حرارت زیادی تولید می‌کنند استفاده می‌شود. علاوه بر این تسمه سیلیکونی نیز در فروشگاه نسوز طوس ارائه می‌شود که ویژگی‌های مشابه اما کاربردی‌های متفاوتی دارد و به عنوان نوار محکم و نسوز استفاده می‌شود.

 

خواص شیلنگ سیلیکونی

همانطور که گفتیم این محصول از نظر شیمیایی بسیار خنثی بوده و به همین منظور از آن برای انتقال سیالات شیمیایی استفاده می‌شود. همچنین دانستیم که این شیلنگ را می‌توان به گونه‌ای تولید کرد که نسوز و محکم باشد و مقاومت بالایی در صنایع مذکور ارائه کند. استحکام کششی بالا و مقاومت زیاد در برابر پاره شدن در طول‌های زیاد را از محصول دیگری جز شیلنگ سیلیکون نمی‌توان انتظار داشت. همچنین به دلیل تنوع ساخت این شیلنگ، کاربردهای زیادی را می‌توان برای آن ذکر کرد که در نوع خود بی نظیر است.

به عنوان مثال این شیلنگ را می‌توان در طول‌های زیاد و با مقاومت بالا تولید کرد تا نیازی نباشد در صنایع هزینه‌های زیادی برای عایق سازی صورت بگیرد. همچنین می‌توان این محصول را با مواد مختلفی آمیخت تا ویژگی‌ها و  خواص جدیدی به آن افزوده شود که در ادامه به آنها نیز می‌پردازیم.

یک مثال دیگر از مصارف شیلنگ سیلیکونی در صنایع پزشکی و غذایی است که به دلیل مقاومت بالای شیلنگ در برابر حرارت این کاربرد را دارد. به طوری که می‌توان حرارت‌های بالا را به مایعات وارد کرد بدون اینکه شیلنگ آسیب ببیند و تنها میکروب‌ها از بین می‌روند.  همچنین در موتور خودرو و به خصوص در سیستم رادیاتور شیلنگ سیلیکونی دیده می‌شود.

از دیگر مزایای این شیلنگ می‌توان به این اشاره کرد که استفاده از آن بسیار راحت است و در هر اندازه دلخواه قابل برش است. به همین دلیل هر کسی که به این شیلنگ نیاز داشته باشد می‌تواند نیاز خود را رفع کند. به همین دلیل صنایع و شرکت‌های مختلف از این شیلنگ در سیستم لوله کشی مد نظر خود استفاده می‌کنند. این شیلنگ در برابر خوردگی نیز بسیار مقاوم است و دوام بسیار بالایی دارد.

البته برای اینکه بتوان از بهترین و متنوع‌ترین شیلنگ سیلیکونی استفاده کرد، باید فروشگاه مناسبی را انتخاب نمود. نسوز طوس معتبرترین ارائه کننده محصولات نسوز و مقاوم مثل این شیلنگ است و به صورت تخصصی سال‌ها در این زمینه تجربه دارد. به همین دلیل شیلنگ سیلیکونی،  تسمه سیلیکونی و سایر محصولات را باید از این شرکت بخواهید.

 

قیمت شیلنگ سیلیکونی چقدر است؟

همانطور که گفتیم شیلنگ سیلیکونی در انواع، ابعاد و جنس‌های مختلفی تولید و  عرضه می‌شود. می‌توان گفت که هرچه شیلنگ طویل‌تر و قطورتر باشد قیمت بیشتری خواهد داشت. قطر یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیلنگ است. همچنین جنس و مصارف شیلنگ نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است؛ قطعاً محصولی که از مقاومت بیشتری برخوردار است و با مواد خاصی تقویت شده، گران‌تر است.

 

تولید باکیفیت این شیلنگ نیز بر قیمت آن موثر است. به عنوان مثال خلوص این شیلنگ برای صنایع حساسی مثل صنایع غذایی و پزشکی مهم است و شرکتی نیز که بتواند این کار را انجام بدهد محصول را با قیمت بالاتری ارائه می‌کند. اما شرکت نسوز طوس توانسته با کاهش هزینه ساخت و عرضه عمده شیلنگ سیلیکونی و تسمه سیلیکونی، قیمت آن را برای مصرف کننده به حداقل برساند.

962214110...
ما را در سایت 962214110 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرشاد shilaanng بازدید : 146 تاريخ : پنجشنبه 12 خرداد 1401 ساعت: 0:01

خبرنامه